
Tervetuloa Television Taika -VIRTUAALItapahtumaan
KESKIVIIKKONA 29.10. klo 9.00 - 12.00
Vuoden suurin kaupallisen television virtuaalitilaisuus markkinoinnin ja mainonnan asiantuntijoille on täällä!
Kaupallisen television suurin ja merkittävin virtuaalitapahtuma Television Taika järjestetään 29.10.
Television Taika tarjoaa kaikille markkinoinnin ja mainonnan parissa työskenteleville ainutlaatuisen mahdollisuuden saada ajankohtaista tietoa ja uutta pohdittavaa mediasta sekä tv-toimialasta. Päivän aikana kuullaan sekä kansainvälisiä että kotimaisia huippuasiantuntijoita, jotka tarjoavat tuoreita näkökulmia alan kehityksestä ja tulevaisuuden mahdollisuuksista.
Keynote-puhujina nähdään Marsin entinen ja Pepsicon nykyinen markkinointijohtaja Sorin Patilinet, joka on tunnettu erityisesti huomion vaikuttavuutta mittaavasta työstään ja roolistaan alan suunnannäyttäjänä, sekä tohtori Julia Ebner, Oxfordin yliopiston tutkija ja palkittu TED-puhuja, joka on erikoistunut verkkoradikalisaatioon, salaliittoteorioihin ja median yhteiskunnalliseen rooliin. Molemmat tarjoavat ainutlaatuisen näkökulman siihen, miten media vaikuttaa yksilöihin, yhteiskuntaan ja brändeihin.
Tapahtuman juontaa televisiokasvonakin tunnettu moniosaaja Lotta Backlund.
Varaa oma paikkasi syksyn kiinnostavimpaan kaupallisen television live-lähetykseen ja seuraa tilaisuutta suorana lähetyksenä verkossa, missä ikinä oletkin. Vain kirjautumalla tilaisuuteen varmistat itsellesi tapahtuman tallenteen jälkikatselun.
9.00 | Tervetuloa lähetykseen |
Juontaja Lotta Backlund avaa päivän ja johdattaa katsojat Television Taikaan. Uutiskatsaus kentältä Sohvalla: Näkymiä markkinoinnin johdosta |
|
9.30 | Attention drives results: Sorin Patilinet Huomio on kaiken vaikuttavan markkinoinnin perusta. Pitkän linjan kansainvälinen markkinointijohtaja Patil näyttää, miten huomiota voidaan mitata ja hyödyntää brändien kasvun tukemisessa, ja miksi televisio tarjoaa siihen erityisen vahvat edellytykset. |
10.00 |
Näin teet mainontaa, joka liikuttaa ihmisiä ja saa valitsemaan sinut: Lilli Loiri ja Jarkko Meretniemi |
10.20 | Tauko |
10.45 |
How marketers can apply behavioural science: Richard Shotton |
11.15 | Beyond the Click: Ethical Media Choices in an Algorithm-Driven World: Julia Ebner Oxfordin yliopiston tutkija ja palkittu TED-puhuja Ebner on kansainvälisesti tunnettu asiantuntija verkon radikalisaatiosta ja median roolista. Hän näyttää, miten algoritmien muokkaama mediaympäristö ruokkii polarisaatiota ja murentaa luottamusta, ja miten mainostajat voivat eettisillä valinnoillaan rakentaa aitoja yhteyksiä yleisöihin. |
Lähetys päättyy klo 11.45 |

Sorin Patilinet
Senior Director, Marketing Effectiveness (aiemmin CMO Mars, nykyään Pepsico)
Sorin Patilinet on globaali markkinoinnin vaikuttavuuden asiantuntija, jolla on yli 20 vuoden kokemus kasvun johtamisesta kansainvälisissä kuluttajabrändeissä, kuten Mars ja PepsiCo. Patilinet on kysytty puhuja alan johtavissa markkinointitapahtumissa ja on opettanut myös Whartonin kauppakorkeakoulussa. Hän kirjoittaa Engineering Marketing -blogia ja on kolumnistina Marketing Weekissä. Vuonna 2025 julkaistava teos Marketing Effectiveness kokoaa yhteen hänen laajan käytännön kokemuksensa modernin markkinoinnin tueksi.

Julia Ebner
Postdoctoral Researcher (University of Oxford), Co-Executive Director (Institute for Strategic Dialogue)
Tohtori Julia Ebner on kansainvälisesti arvostettu tutkija ja TED-puhuja, joka on erikoistunut verkkoradikalisaatioon, salaliittoteorioihin, demokratian ja vähemmistöjen oikeuksien uhkiin sekä terrorismin ennaltaehkäisyyn. Hän johtaa Oxfordin yliopistossa ääriliikkeiden tutkimukseen keskittyvää Violent Extremism Lab -yksikköä ja toimii postdoc-tutkijana Calleva Centre for Evolution and Human Science -tutkimuskeskuksessa. Lisäksi hän opettaa Oxfordin valtiotieteellisessä tiedekunnassa ja toimii Lontoossa toimivan ajatushautomo ISD:n (Institute for Strategic Dialogue) vanhempana tutkijana.
Ebner on kirjoittanut useita kansainvälisesti palkittuja ja myyntimenestykseksi nousseita teoksia, kuten Going Mainstream (2023), Going Dark (2019) ja The Rage (2017). Työssään hän on neuvonut muun muassa YK:ta, Natoa, EUROPOLia, Maailmanpankkia, Googlea ja Metaa.

Richard Shotton
Founder (Astroten), Behavioral Science Consultant, Bestselling Author
Richard Shotton on käyttäytymistieteeseen erikoistunut markkinoinnin asiantuntija ja bestseller-kirjailija. Hän on työskennellyt markkinoinnin parissa 24 vuotta ja toiminut neuvonantajana muun muassa Metalle, Mondelezille, Skynelle ja Samsungille. Shotton on kirjoittanut kansainvälisesti tunnetut teokset The Choice Factory ja The Illusion of Choice, jotka käsittelevät käyttäytymisen ohjaamista markkinoinnin keinoin. Syksyllä 2025 julkaistaan hänen uusin kirjansa Hacking the Human Mind. Shotton on perustanut käyttäytymistiedettä markkinointiin soveltavan Astroten-toimiston ja toimii podcast-isäntänä ohjelmassa Behavioral Science for Brands.

Anna Lujanen
Toiminnanjohtaja,
Screenforce Finland
Anna Lujanen on pitkän linjan liikkuvan kuvan ammattilainen, joka on tehnyt mittavan uran elokuva-alalla ennen siirtymistään Screenforce Finlandin johtoon. Lujanen on Global TV Groupin presidentti sekä IAB Video -työryhmän puheenjohtaja. Hänet on myös palkittu onnistuneista elokuvalanseerauksista niin Suomessa kuin kansainvälisesti.

Jarkko Meretniemi
Lauluntekijä-artisti ja säveltäjä
Jarkko Meretniemi on arvostettu lauluntekijä-artisti ja säveltäjä, jonka kappaleet keräävät tuhansia radiosoittoja ja miljoonia striimejä. Yhdessä Lilli Loirin kanssa hän on tehnyt isoille kotimaisille brändeille lauluja, jotka ovat kasvaneet mainoskäytöstä suomalaisten jaetuiksi kokemuksiksi ja päätyneet muun muassa hää- ja vuosipäiväjuhlien ohjelmistoihin.

Lilli Loiri
Kirjailija, sanoittaja, kolumnisti ja mainonnan suunnittelija
Lilli Loiri on toisen polven mainonnan suunnittelija, kirjailija ja sanoittaja. Hänen tuotantoonsa kuuluu niin Kansallisteatterin lavalla nähty teos kuin Spotifyn kuunnelluimmille listoille yltänyt mainosmusiikki. Luovien Loirien sukuun kuuluva Lilli on yhdessä Jarkko Meretniemen kanssa luonut lukuisia palkittuja mainoslauluja, joista suosituimmat ovat striimanneet yli 20 miljoonaa kertaa.
Ilmoittaudu Television Taikaa 2024 -tapahtumaan
Sitovat ilmoittautumiset 15.10. mennessä.
Tehdään yhdessä vastuullinen Television Taika -tapahtuma
Screenforce Finlandin toimintaa, sisällön suunnittelua ja tapahtumien toteutusta ohjaa vastuullisuus. Jaamme vain varmistettua ja todeksi tunnustettua tietoa ja hankimme palvelut ja tarjoilut vastuullisesti toimivilta alihankkijoilta.