Seminaari markkinoinnin ja mainonnan asiantuntijoille

Screenforce_Day-48_kuva-Youngfield-Iiro-Rautiainen

Agenda ja puhujat

Tiistaina 23.5. klo 8.15-12.00

Paikka: Finnkino Tennispalatsi, Salomonkatu 15, Helsinki, iSENSE-sali


Vuoden odotetuin seminaari markkinoinnin ja mainonnan asiantuntijoille on täällä!

Aikaisempina vuosina valtaisan suosion saavuttanut Screenforce Day järjestetään jälleen live-tilaisuutena. Tapahtuma tarjoaa kaikille tv-mainonnasta kiinnostuneille ainutlaatuisen mahdollisuuden oppia uutta. Samalla se on loistava tilaisuus verkostoitua alan ammattilaisten kanssa. 

Tämän vuoden teemana tapahtumassa ovat Total TV:n kuulumiset. Aamupäivän aikana luvassa on kattava otanta ajankohtaista asiaa tv-mainonnan uudesta yhteismitallisesta Total TV -mittauksesta, luovasta vaikuttavuudesta, huomiomittauksesta sekä tulevaisuuden tv-trendeistä. Laadukkaasta tarjonnasta vastaavat huippupuhujat sekä meiltä että maailmalta.

Tapahtuma on osittain englanniksi (englanninkieliset otsikot) ja on osallistujille ilmainen.

AGENDA:

8.15  Verkostoitumisaamiainen 

9.00   Mitä kuuluu, Total TV? - Anna Lujanen, Screenforce Finland

9.15   Suomi kehityksen kärjessä - Kati Alijoki, Sanoma ja Saku Sahramies, MTV

9.30  Television and video measurement: what advertisers really need to know.
An international perspective. - Richard Marks, Research the Media

9.55   Q&A - Anna, Richard, Kati ja Saku

10.10  Bothism a modern marketing effectiveness manifest - Tom Roach, Jellyfish

10.30  Verkostoitumistauko - Extreme Reachin sponsoroimana

10.50  What consumers think about the most awarded Finnish TV spots? - Jon Evans, System1

11.15  Giving attention a little attention - Matt Hill, Thinkbox    

11.35  The picture is brighter than you think - Ian Whittaker, Liberty Sky Advisors

12.00   Tilaisuus päättyy

PUHUJAT

Anna_Lujanen

Mitä kuuluu, Total TV?

Anna Lujanen, Toiminnanjohtaja, Screenforce Finland
Screenforce Suomen toiminnanjohtaja Anna Lujanen kertoo avauspuheenvuorossaan, mitä televisiolle Suomessa juuri nyt kuuluu. Esityksessä käydään läpi tuoreimmat luvut ja otetaan yleinen pikakatsaus tv-alan trendeihin.

Anna on pitkän linjan liikkuvan kuvan ammattilainen, joka teki pitkän uran elokuva-alalla, ennen kuin tuli johtamaan Screenforce Finlandia. Anna istuu Global TV -Groupissa sekä IAB Video -työryhmässä.
Kati-Alijoki-ja-Saku-Sahramies

Suomi kehityksen kärjessä

Kati Alijoki, Head of Insight (Sanoma) ja Saku Sahramies, Ad Product Development Director, (MTV)

Suomi on tv-alan edelläkävijänä tuottamassa yhteismitallisia katselulukuja lineaariselle ja digitaaliselle mainoskatselulle. Miksi näin on, ja mitä se tarkoittaa käytännössä? Siitä meille kertovat Sanoman Kati Alijoki ja MTV:n Saku Sahramies tv-alan yhteismitallisuutta luotaavassa puheenvuorossaan.

Kati Alijoki on toiminut pitkään erilaisissa markkinoinnin tehtävissä. Viimeisen vuosikymmenen ajan Kati on vastannut Sanomalla BtoB insightista ja median mittaamisesta. Kati on osallisena kaikissa suomalaisissa yleisömittauksissa joko hallitus- tai ohjausryhmätyöskentelyyn kautta ja on siten seurannut läheltä niin kotimaista kuin kansainvälistäkin kehitystä.

Saku Sahramies on toiminut pitkään TV- ja digimainonnan tuotekehityksen johtotehtävissä. Lähivuosina hänen innostuksen kohteena ovat olleet erityisesti projektit, jotka yhdistävät TV- ja premium VOD-mainontaa. Tällä hetkellä Saku työskentelee MTV:n ja Ruotsin TV4:n yhteisessä Advanced Advertising -tiimissä tulevaisuuden mainostuotteiden kehityksen näköalapaikalla.

 

Richard-Marks

Television and video measurement: what advertisers really need to know. An international perspective.

Richard Marks, Founder, Research the Media


Miksi mittaaminen on tärkeää, ja mitä siitä täytyy oikeasti tietää? Tämä puheenvuoro ei ole tarkoitettu nörteille tai numeronikkareille vaan niille, jotka haluavat ymmärtää, miten dataa voi parhaiten käyttää mainonnan suunnitteluun, myyntiin ja ostamiseen. Richard Marksin esitys tarjoaa käytännönläheisen ja kansainvälisesti kattavan katsauksen tämän hetken kuumimpiin mainonnan mittaamista koskeviin kysymyksiin ja tarkastelee niiden valossa myös Suomen Total TV -mittausaloitetta.

Richard Marks on työskennellyt mediatutkimusalalla yli 35 vuotta niin television, radion, lehdistön kuin verkkotutkimuksen parissa. Vuonna 2012 hän perusti Research The Media -nimisen mediatutkimus- ja konsultointiyrityksen. Marks julkaisee säännöllisesti artikkeleita, tekee podcastia ja on lisäksi palkittu puhuja esiintyen media-alan tapahtumissa ympäri maailmaa. Erityisesti hänen huomionsa kohdistuu median tulevaisuuteen sekä sen vaikutuksiin tutkimusalalla. Viimeksi Marks on osallistunut Screenforce Finlandin, MTV:n, Sanoman ja dataBreedersin kanssa myös TTVAM-palvelun (Total TV Advertising Measurement) testaukseen ja toteutukseen.

Jon-Evans

What consumers think about the most awarded Finnish TV spots?

Jon Evans, CMO, System1

Uncensored CMO -podcastista tunnettu System1:n globaali markkinointijohtaja Jon Evans kertoo tehokkaasta mainonnasta. System1:n tuore kyselytutkimus selvitti Voitto-gaala-spottien tehokkuutta ja niiden synnyttämiä tunnereaktioita. Tutkimukseen osallistui lähes 1 500 suomalaista kuluttajaa. Evans paljastaa puheenvuorossaan, mitä kuluttajat mainoksista ajattelivat.

Jon Evans rakastaa markkinointia. Hän toimii mainosalusta System1:n markkinointijohtajana ja on tehnyt tuloksellisesta yhteistyöstä sekä suurten että disruptiivisten brändien parissa. Evans isännöi menestyksekästä Uncensored CMO -podcastia, jossa sukelletaan syvälle sekä markkinoinnin teoriaan että käytäntöön yhdessä alan tunnetuimpien asiantuntijoiden kanssa.

Tom-Roach

Bothism a modern marketing effectiveness manifest

Tom Roach, VP Brand Strategy, Jellyfish

Brändinrakentamisen asiantuntija Tom Roach käsittelee puheenvuorossaan vaikuttavaa markkinointia. Hänen mukaansa meidän on aika lopettaa valheelliseksi osoittautunut valinta lyhyen ja pitkän aikavälin markkinointitaktiikoiden välillä. Tässä ajassa tärkeää on säilyttää tasapaino markkinointisuppilon koko matkalla. Vain siten rakentuu terve brändi. 

Tom Roach on palkittu markkinointi- ja viestintästrategi, jolla on yli 20 vuoden kokemus maailman parhaista viestintätoimistoista. Hänet tunnetaan kaupallisen markkinointiviestinnän puolestapuhujana ja ajatusjohtajana, jonka kolumnit ja blogikirjoitukset markkinoinnin tulevaisuudesta ja luovasta tehokkuudesta kuuluvat alan keskeiseen lukemistoon. Tällä hetkellä Roach toimii uuden ajan performanssimarkkinointia tekevän Jellyfishin brändistrategiajohtajana.

Matt-Hill

Giving attention a little attention

Matt Hill, Research & Planning Director, Thinkbox


Huomiomittaus on yksi media-alan tämän hetken kuumimmista aiheista. Nykyisin käytössä olevat tutkimusmenetelmät hyödyntävät esimerkiksi kehon tai silmien liikkeisiin perustuvaa huomiomittausta, mutta keskustelua tarvitaan vielä siitä, mitä huomaaminen mainonnan kontekstissa itse asiassa tarkoittaa. Tämä esitys perustuu palkitun kognitiivisen tutkijan tohtori Ali Gooden tutkimuksiin: Mitä voimme oppia huomaamiseen liittyvistä akateemisista tutkimuksista ja miten varmistamme, että hyödynnämme uusia mittareita parhaalla mahdollisella tavalla?

Matt Hill toimii tutkimus- ja suunnittelujohtajana Thinkboxilla, joka on kaupallisten tv-yhtiöiden rahoittama Iso-Britannian kaupallisen television puolestapuhuja. Sen tavoitteena on auttaa mainostajia ja alan toimistoja hyödyntämään television tänä päivänä tarjoamia mahdollisuuksia parhaiden tulosten saavuttamiseksi. Vuonna 2015 Thinkboxilla aloittanut Hill on työskennellyt myös Channel 5:lla, Virgin Mediassa ja Attentionalissa.

Ian-Whittaker

The picture is brighter than you think

Ian Whittaker, Managing Director, Liberty Sky Advisors

Media-, markkinointi- ja teknologia-alan moniosaaja Ian whittaker paljastaa esityksessään, että vaikka tv-yhtiöiden tulevaisuuden näkymiin liittyy tällä hetkellä vahvasti liioiteltuja pelkoja, yleiskuva on myönteisempi kuin moni luulee. Digitaalisista kanavista saadaan yhä enemmän mainosrahoja, ja samalla osa rakenteellisista uhkakuvista on väistymässä.

Ian Whittaker on kokenut, kaupallisesti ajatteleva entinen osakeanalyytikko, joka on tehnyt yli 20 vuoden uran Lontoon rahoitusmarkkinoilla. Whittaker on myös laajalti tunnustettu ja arvostettu median, digitaalisten kanavien ja markkinointiviestinnän osaaja. Tällä hetkellä Whittaker toimii perustamansa Liberty Sky Advisors -yhtiön toimitusjohtajana. Yritys tarjoaa median, digitaalisten kanavien, teknologian ja markkinoinnin alojen neuvonta- ja konsultointipalveluita yrityksille, pääomasijoittajille, riskipääomasijoittajille ja startupeille.

ER Stacked RGB Teal EPS

Tapahtumassa mukana

Spotgate ja sen palveluntarjoaja Extreme Reach



Tehdään yhdessä vastuullinen Screenforce Day 2023

Screenforce Finlandin toimintaa, sisällön suunnittelua ja tapahtumien toteutusta ohjaa vastuullisuus. Jaamme vain varmistettua ja todeksi tunnustettua tietoa ja hankimme palvelut ja tarjoilut vastuullisesti toimivilta alihankkijoilta.

Vastuullisuuteen kuuluu myös tapahtuman maksimaalinen hyödyntäminen. Mikäli et pääsekään osallistumaan Screenforce Dayhin, peruthan ilmoittautumisesi ja vapautat paikkasi seuraavalle.

Kiitos, kun välität!

Ilmoittaudu Screenforce Day -tapahtumaan